" I am a Straight A+ Hunter "

HomeAboutlinkiesStuffNetwork















Perhatian , saya jarang/tak akan online. Sebab saya damn busy. Saya harap awak jangan minta follow/follow saya/minta exchange link waktu sekarang ni. Saya rasa bersalah.. tak dapat penuhi permintaan awak tu..

owner

Let's exchange banner :)

{16} I am empty. I just dare to dream big. I want to make my parents proud. I want to make my nation proud. Efficacious Pride!

CBOX


Please leave your footsteps
No email address
Mesej anda adalah private. :)
Followback request is allowed :)

ARCHIVE



CREDIT

© 2013 - Skins by X. thanks to 1, 2, 3 & 4 for the other codes and stuff. do tell me if im not credit yours. *peace*
All the gifs are made by DEEIAN !
Mari Bendung Pengaruh Syaitan
written by DEEIAN at Sabtu, 23 Mac 2013 & got 0 Comments


Assalammualaikum

Hari ini mari kita kenali Syaitan dan Iblis Laknatullah

  1. Tempat Tinggal :  Bilik Mandi, sebagai tempat khas.
  2. Majlis               :  Pasar-pasar dan tempat orang berkumpul dijalan2
  3. Makanan          :  Makanan yang tidak disebut padanya nama Allah Ta'ala.
  4. Minuman          :  Minuman yang memabukkan seperti arak dan sbgnya.
  5. Azan                :  Seruling, trompet dan alat muzik seumpamanya
  6. Quran              :  Nyanyian, lagu-lagu hiburan dan jampi mantera
  7. Kitab               :  Tatu pada badan
  8. Hadis               :  Bohong
  9. Buruan             :  Wanita

Tugas-tugas Syaitan

Iblis mempunyai kerajaan yang besar dan mempunyai pemimpin tertinggi bagi melaksanakan rancangan jahat mereka. Antara tugas lima pemimpin mereka yang terpenting ialah :
  1. Mempengaruhi orang yang sedang ditimpa kesusahan , kemalangan atau penderitaan hidup supaya memusuhi Allah Ta'ala atau menimbulkan rasa ragu terhadap Allah Ta'ala dan akhirnya mengingkarinya. Astaghfirullahal'azim. Janganlah sampai kita jadi begitu . Insya-Allah

    Ustazah saya kata , dalam satu hari kalau kita ditimpa ujian dari Allah , itu tandanya Allah sayang pada kita. Untuk apa Allah turunkan ujian kepada kita ? Cuba kita fikir.
    Allah turunkan ujian supaya hamba-Nya menjadi lebih kuat. Kalau ujian yang Allah bagi buat kita lemah , Allah akan bagi lagi dan lagi supaya kita menjadi kuat.
    Sekiranya, kita masih lemah , mengadulah kepada Allah. Insya-Allah , Allah akan mendengar segala rintihan dan permohonan kita.
  2. Mengganggu rumah tangga manusia , terutamanya hubungan suami isteri dengan berbagai-bagai godaan sehingga timbul rasa cemburu. Akhirnya boleh berlakunya permusuhan dan penceraian.

    Orang Melayu kata, cemburu itu tanda sayang. Betulkah ayat ini? Sebenarnya, cemburu yang 'overdose' itu yang tak baik. Tapi elak-elakkanlah cemburu antara suami isteri.
  3. Mendorong peranan dengan memperalatkan kaum wanita mendedahkan aurat dan menimbulkan ghairah nafsu lelaki kepada wanita , terutamanya bahagian tubuh . Berbagai-bagai daya tarikan dibuat agar wanita mendedahkan tubuh badan dan memberi kebebasan kepada bagi mempesona kaum lelaki  sehingga perbuatan zina menjadi sesuatu yang berleluasa dikalangan masyarakat manusia.

    Masya-Allah, begitu tekadnya syaitan ingin menggoda kaum Hawa. Jadi wahai kaum Hawa sekalian, jagalah auratmu. Jangan biarkan lelaki ajnabi melihat auratmu. Tutuplah aurat mengikut syariat.
    Ustaz kata, menutup aurat itu dikira menjalankan syariat Allah. Seperti solat.
    Dan orang yang tidak bertudung maksudnya tidak menjalankan syariat.

    Ada orang yang tidak bertudung berkata , '' Yang penting hati saya baik,''
    Tapi, menutup aurat itu kan wajib bagi umat Islam. Orang yang tidak bertudung akan diseksa.

    Kita doakan agar kita semua jauh daripada azab api Neraka. Amin.
  4. Mendorong pembohongan kecil atau besar. Peranan utamanya ialah mempengaruhi manusia supaya berbohong dan berpura-pura bercakap benar serta mempertahankan kepentingan dan kedudukan dengan berbagai-bagai cara sehingga tidak dapat dibuktikan ia berbohong atau bersalah.

    Saya ingat lagi dulu, Ustaz ada kata, Orang Melayu kata ''Bohong itu sunat'' . Macam mana boleh jadi sunat ?  Sedangkan Rasulullah s.a.w tidak pernah berbohong. Bohong itu hanya perlu pada waktu kecemasan . Seperti kita diugut mati jika kita tidak berbohong.
  5. Mengadu domba manusia dimana-mana sahaja supaya manusia saling bertengkar , bergaduh , bermusuh , berbunuh-bunuhan dan berperang sesama sendiri.

    Syaitan mempunyai matlamat untuk menyeret manusia masuk kedalam neraka bersama-sama mereka.
    Firman Allah Ta'ala Surah Al-Hasyr 59:16-17 yang bermaksud :

    (Sikap kaum Munafiq dengan kaum Yahudi itu) samalah seperti (sikap) syaitan ketika ia berkata kepada manusia :''Berlaku kufurlah engkau!'' setelah orang itu berlaku kufur ( dan tetap terkena azab), berkatalah syaitan kepadanya:''Sesungguhnya aku adalah berlepas diri daripadamu, kerana sebenarnya aku takut kepada Allah Ta'ala, Tuhanyang menguasai seluruh alam!'' Maka kesudahan keduanya, bahawa mereka ditempatkan didalam neraka, kekal mereka didalamnya. Dan yang demikian itulah balasan makhluk-makhluk yang zalim.